II pięto, pok. nr 201, 202, 205 i 209
tel. 65 300 22 47 i 65 300 22 48 - Zespól Wsparcia i Interwencji
tel. 65 300 22 42 i 65 300 22 43 - Zespół Wsparcie Środowiskowego i Instytucjonalnego
 

koordynator: Dorota Frost
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 58

 

Do zadań Działu Pomocy Społecznej należy w szczególności:

  • realizacja zadań zawartych w ustawie o pomocy społecznej;
  • realizacja zadań zawartych w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
  • realizacja zadań zawartych w ustawie o przeciwdziałaniu przemocy domowej;
  • realizacja zadań zawartych w ustawie o ochronie zdrowia psychicznego;
  • realizacja zadań zawartych w ustawie o świadczeniach rodzinnych;
  • realizacja zadań zawartych w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;
  • realizacja zadań zawartych w ustawie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Do zadań Zespołu Wsparcia i Interwencji oraz Zespołu Wsparcia Środowiskowego i Instytucjonalnego należy w szczególności:

  • zapobieganie trudnym sytuacjom życiowym przez podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem;
  • wspieranie osób i rodzin w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwienie im życia w warunkach odpowiadających godności człowieka;
  • umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości;
  • prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym przyznawanie i wypłacanie przewidzianych ustawami świadczeń;
  • praca socjalna, w tym przeprowadzanie wywiadów środowiskowych;
  • analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na różne formy świadczeń;
  • realizacja zadań wynikających z rozeznanych potrzeb społecznych;
  • kreowanie nowych form pomocy i samopomocy;
  • opracowanie, realizacja i koordynowanie projektów finansowanych ze środków unijnych, a także z innych źródeł;
  • współdziałanie z organami i jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pozarządowymi, osobami fizycznymi w zakresie realizowanych zadań;
  • sporządzanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań z wykonywanych zadań;
  • kierowanie do placówek dziennych i całodobowych;
  • organizowanie usług środowiskowych;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Do zadań Zespołu Wsparcia Środowiskowego i Instytucjonalnego, oprócz zadań określonych powyżej, należy także:

  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o:
    • świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych usług opiekuńczych;
    • kierowanie do domów pomocy społecznej, ustalanie odpłatności za pobyt osób w domach oraz ustalanie odpłatności osób zobowiązanych;
    • kierowanie do Dziennego Domu Senior + w Gostyniu;
    • kierowanie do Środowiskowego Domu Samopomocy w Gostyniu;

Do zadań Koordynatora Działu Pomocy Społecznej należy w szczególności:

  • nadzór nad bieżącym uaktualnianiem bazy danych systemu „POMOST”;
  • doskonalenie metod pracy w podległych zespołach;
  • nadzorowanie postępowań w zakresie świadczeń prowadzonych przez pracowników socjalnych;
  • współdziałanie z pracownikami Ośrodka przy opracowaniu i realizacji planu dochodów i wydatków;
  • przygotowanie materiałów określających potrzeby pomocy społecznej;
  • dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
  • pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
  • inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczącej usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
  • współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Koordynator Działu Pomocy Społecznej sprawuje bezpośredni nadzór nad Zespołem Wsparcia i Interwencji oraz Zespołem Wsparcia Środowiskowego i Instytucjonalnego.

Opis świadczenia:

Świadczenie pielęgnacyjne na nowych zasadach mogą otrzymać osoby, które sprawują opiekę nad osobami z niepełnosprawnościami w wieku do ukończenia 18. roku życia.

Jedną z najważniejszych wprowadzonych zmian jest możliwość łączenia aktywności zawodowej, bez żadnych ograniczeń z pobieraniem świadczenia pielęgnacyjnego. Oznacza to, że po zmianach świadczenie pielęgnacyjne będzie przysługiwać rodzicom lub osobom uprawnionym opiekującym się dziećmi z niepełnosprawnościami w wieku do ukończenia 18 r. życia, bez jakichkolwiek ograniczeń lub limitów w zakresie podejmowania zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej. Ponadto świadczenie pielęgnacyjne będzie przysługiwać również w sytuacji, gdy opiekun dziecka w wieku do ukończenia 18 r. życia ma ustalone prawo do własnej emerytury lub renty lub innego świadczenia emerytalno-rentowego.

Po ukończeniu 18 roku życia osoba z niepełnosprawnością lub jej przedstawiciel będzie mógł ubiegać się o świadczenie wspierające z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

ŚWIADCZENIE PIELĘGNACYJNE NA NOWYCH ZASADACH

 

Świadczenie pielęgnacyjne – do 31.12.2023

Świadczenie pielęgnacyjne od 1.01.2024

Osoby uprawnione

  • matka albo ojciec;
  • opiekun faktyczny dziecka;
  • osoba będąca rodziną zastępczą spokrewnioną;
  • inne osoby, na których ciąży obowiązek alimentacyjny, z wyjątkiem osób o znacznym stopniu niepełnosprawności
  • matka albo ojciec;
  • inne osoby, na których ciąży obowiązek alimentacyjny, a także małżonek;
  • opiekun faktyczny dziecka;
  • rodzina zastępcza, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka, dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej, dyrektor regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej albo dyrektor interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego

Termin

na czas nieokreślony, chyba że orzeczenie o niepełnosprawności zostało wydane na czas określony

  • od urodzenia do 16 roku życia, jeżeli osoba posiada orzeczenie o niepełnosprawności (pod warunkiem spełnienia warunków w pkt 7 i 8 orzeczenia o niepełnosprawności),
  • od 16 roku życia do ukończenia przez osobę 18 roku życia, jeżeli posiada orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności

Warunki

  • opiekun nie mógł podejmować zatrudnienia, pracy zarobkowej,
  • opiekun nie mógł otrzymywać świadczeń emerytalno -rentowych
  • możliwość podjęcia pracy, pod warunkiem niekolidowania z opieką nad dzieckiem
  • możliwość pobierania świadczeń emerytalno - rentowych

Kwota świadczenia

jednakowa wysokość świadczenia, waloryzowana każdego roku w styczniu

wysokość świadczenia pielęgnacyjnego, zostanie podwyższona o 100% na drugą i każdą kolejną osobę, nad którą sprawowana jest opieka (nie dotyczy dyrektorów placówki opieki zastępczej)

Świadczenie nie przysługuje

jeśli:

osoba wymagająca opieki:

  • została umieszczona w rodzinie zastępczej, z wyjątkiem rodziny zastępczej spokrewnionej, rodzinnym domu dziecka albo, w związku z koniecznością kształcenia, rewalidacji lub rehabilitacji, w placówce zapewniającej całodobową opiekę, w tym w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, z wyjątkiem podmiotu wykonującego działalność leczniczą, i korzysta w niej z całodobowej opieki przez więcej niż 5 dni w tygodniu;
  • pozostaje w związku małżeńskim, chyba że współmałżonek legitymuje się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności,

na osobę wymagającą opieki

  • inna osoba ma ustalone prawo do wcześniejszej emerytury;
  • ustalone prawo do dodatku do zasiłku rodzinnego (wychowawczego), specjalnego zasiłku opiekuńczego, świadczenia pielęgnacyjnego lub zasiłku dla opiekuna;
  • inna osoba jest uprawniona za granicą do świadczenia na pokrycie wydatków związanych z opieką, chyba że przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dwustronne umowy o zabezpieczeniu społecznym stanowią inaczej

osoba wymagająca opieki:

  • została umieszczona lub przebywa w domu pomocy społecznej, zakładzie opiekuńczo-leczniczym, zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym, placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, o której mowa w przepisach o pomocy społecznej, zakładzie karnym, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym albo schronisku dla nieletnich;
  • jest uprawniona za granicą do świadczenia na pokrycie wydatków związanych z opieką, chyba że przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dwustronne umowy o zabezpieczeniu społecznym stanowią inaczej,

    osoba sprawująca opiekę ma ustalone prawo do specjalnego zasiłku opiekuńczego, świadczenia pielęgnacyjnego lub zasiłku dla opiekuna,

    na osobę wymagającą opieki
  • inna osoba jest uprawniona za granicą do świadczenia na pokrycie wydatków związanych z opieką, chyba że przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dwustronne umowy o zabezpieczeniu społecznym stanowią inaczej;
  • ustalone prawo do specjalnego zasiłku opiekuńczego, świadczenia pielęgnacyjnego lub do zasiłku dla opiekuna

Wygaśnięcie prawa następuje

  • z chwilą śmierci osoby wymagającej opieki (obowiązuje do 31.12.2023 r.)
  • od 1.01.2024 r. z chwilą śmierci osoby wymagającej opieki świadczenie wypłacane będzie również w następnym miesiącu

z chwilą śmierci osoby wymagającej opieki świadczenie wypłacane będzie również
w następnym miesiącu

 

 

Wysokość świadczenia:

Świadczenie pielęgnacyjne przysługuje w wysokości 2 988,00 zł miesięcznie.

Opiekunowi pobierającemu świadczenie pielęgnacyjne sprawującemu opiekę nad więcej niż jednym dzieckiem w wieku do ukończenia 18. roku życia legitymującym się odpowiednim orzeczeniem o niepełnosprawności, zostaje podwyższona wysokość świadczenia pielęgnacyjnego o 100% na drugą i każdą kolejną osobę, nad którą sprawowana jest opieka – warunkiem jest złożenie wniosku przez opiekuna o podwyższenie świadczenia pielęgnacyjnego.

Kwota świadczenia pielęgnacyjnego podlega corocznej waloryzacji od dnia 1 stycznia.

 

Kto może wnioskować o świadczenie:

Świadczenie pielęgnacyjne przysługuje:

  • matce albo ojcu
  • innym osobom, na których zgodnie z przepisami ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy, ciąży obowiązek alimentacyjny, a także małżonkom,
  • opiekunowi faktycznemu dziecka
  • rodzinie zastępczej, osobie prowadzącej rodzinny dom dziecka, dyrektorowi placówki opiekuńczo-wychowawczej, dyrektorowi regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej albo dyrektorowi interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego

Jeżeli sprawują opiekę nad osobą w wieku do ukończenia 18. roku życia, legitymującą się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

Zarejestrowanie w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy lub posiadanie statusu bezrobotnego nie ma wpływu na uprawnienie do świadczenia pielęgnacyjnego.

 

Świadczenie pielęgnacyjne nie przysługuje gdy:

  • osoba sprawująca opiekę ma ustalone prawo do specjalnego zasiłku opiekuńczego, świadczenia pielęgnacyjnego lub zasiłku dla opiekuna, o którym mowa w ustawie z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów;
  • osoba wymagająca opieki została umieszczona lub przebywa w domu pomocy społecznej, zakładzie opiekuńczo-leczniczym, zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym, placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, o której mowa w przepisach o pomocy społecznej, zakładzie karnym, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym albo schronisku dla nieletnich;
  • osoba wymagająca opieki jest uprawniona za granicą do świadczenia na pokrycie wydatków związanych z opieką, chyba że przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dwustronne umowy o zabezpieczeniu społecznym stanowią inaczej;
  • na osobę wymagającą opieki inna osoba jest uprawniona za granicą do świadczenia na pokrycie wydatków związanych z opieką, chyba że przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dwustronne umowy o zabezpieczeniu społecznym stanowią inaczej;
  • na osobę wymagającą opieki jest ustalone prawo do specjalnego zasiłku opiekuńczego, prawo do świadczenia pielęgnacyjnego lub prawo do zasiłku dla opiekuna, o którym mowa w ustawie z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu
    i wypłacie zasiłków dla opiekunów.

Uwaga:
Osoby sprawujące opiekę nad dzieckiem w wieku do ukończenia 18 r. życia, które pobierają już świadczenie pielęgnacyjne przyznane im zgodnie z aktualnymi przepisami i które chcą po 31 grudnia 2023 r. otrzymać świadczenie pielęgnacyjne na nowych zasadach, muszą złożyć nowy wniosek o to świadczenie z jednoczesnym oświadczeniem
o rezygnacji ze „starego”, dotychczas otrzymywanego świadczenia pielęgnacyjnego.

 

Kryteria dochodowe:

Brak kryterium dochodowego.

 

Na jaki okres:

Na okres ważności orzeczenia o niepełnosprawności, ale nie dłużej niż do 18 roku życia.

 

Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:

Wniosek należy złożyć w ośrodku pomocy społecznej, właściwym dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy.

Wniosek można złożyć tradycyjnie (papierowo) w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)

 

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia pielęgnacyjnego.
  • Orzeczenie o niepełnosprawności lub o znacznym stopniu niepełnosprawności dziecka.
  • Inne dokumenty, w tym oświadczenia niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia pielęgnacyjnego.

 

Termin załatwienia sprawy:

Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do świadczenia kończy się wydaniem decyzji administracyjnej w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku wraz z wymaganą dokumentacją. W przypadku konieczności przeprowadzenia szczegółowego postępowania administracyjnego termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu.

 

Termin wypłaty świadczenia:

Świadczenie pielęgnacyjne wypłaca się w okresach miesięcznych.

 

Podstawa prawna przyznania świadczenia:

Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego

 

Dokumenty do pobrania:

Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń

 

Złóż wniosek on-line:

Wnioski można również złożyć przez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia.

 

 

Rejony z podanymi pracownikami socjalnymi obsługującymi je

oraz spisem miejscowości i ulic podlegających im.

 

 

Rejon A

p. Hanna Fibner
starszy specjalista pracy socjalnej

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 48

 

Gostyń ulice:
  • 27 stycznia
  • Biała
  • Cukrownicza
  • Edmunda Bojanowskiego
  • Gustawa i Edmunda Potworowskich
  • Jana Bzdęgi
  • Jesienna
  • Krańcowa
  • Letnia
  • Górna
  • Mieczysława Hejnowicza
  • Mikołaja Reja
  • Młynarska
  • Nad Kanią
  • Okrężna
  • Os. 700 lecia - nr 15, 16, 17, 18
  • Os. Słoneczne
  • Szczepana Kaczmarka
  • Św. Floriana
  • Robotnicza
  • Wacława Boratyńskiego
  • Wandy Modlibowskiej
  • Wąska
  • Wichrowa
  • Wincentego Dabińskiego
  • Witolda Gombrowicza
  • Władysława Broniewskiego
  • Władysława Kołomłockiego
  • Władysława Łokietka
  • Władysława Reymonta
  • Wojciecha Długoraja

Rejon B

p. Paweł Wałkiewicz
starszy specjalista pracy socjalnej

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 48

 

Aleksandrowo

Bogusławki

Bronisławki

Brzezie

Dusina

Gaj

Gostyń ulice:

  • Graniczna
  • Henryka Sienkiewicza
  • Ireny Stablewskiej
  • Juliusza Kossaka
  • Juliana Tuwima
  • Kolejowa
  • Krótka
  • Lipowa
  • Os. 700 lecia - nr 1, 2, 5
  • Os. Gawrony
  • Podgórna
  • Przy Dworcu
  • Sądowa
  • Sportowa
  • Stanisława Helsztyńskiego
  • Wiosny Ludów

Kosowo

Kunowo

Malewo

Miranowo

Ostrowo

Siemowo

Stankowo

Stary Gostyń

Tworzymirki

Witoldowo

Rejon C

p. Małgorzata Ratajczak
pracownik socjalny

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 48

 

Gostyń ulice:
  • Adama Konarzewskiego
  • Aleksandra Fredry
  • Boczna
  • Bolesława Chrobrego
  • Dusińska
  • Emilii Plater
  • Europejska
  • Fabryczna
  • Gen. Dezyderego Chłapowskiego
  • Gen. Stanisława Taczaka
  • Gen. Stanisława Rostworowskiego
  • Jana Kasprowicza
  • Jesionowa
  • Józefa Zybera
  • Juliusza Słowackiego
  • Kacza
  • Kościelna
  • Łazienna
  • Mariana Orłonia
  • Mieszka I
  • Mostowa
  • Os. 700 lecia - nr 10, 11
  • Piotra Laurentowskiego
  • Powstańców Wlkp.
  • Poznańska
  • Przemysława II
  • Tarninowa
  • Tkacka
  • Zachodnia
  • Zielona
  • Zygmunta Psarskiego
 

Rejon D

p. Aurelia Barańska
specjalista pracy socjalnej

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 48

 

Czachorowo

Czajkowo

Daleszyn

Gola

Gostyń ulice:

  • 1 Maja
  • Adama Mickiewicza
  • Bernarda Śliwińskiego
  • Bolesława Prusa
  • Energetyka
  • Hipolita Niestrawskiego
  • Jana Kochanowskiego
  • Jana Matejki
  • Jędrzeja Moraczewskiego
  • Mariana Węclewicza
  • Na Fosie
  • Os. 700 lecia - nr 3, 4
  • Rynek
  • Rzeczna
  • Ślusarska
  • Topolowa
  • Willowa
  • Wincentego Witosa

Klony

Markowo

Otówko

Płaczkowo

Rejon E

p. Katarzyna Tokarska
pracownik socjalny

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 47

 

Dalabuszki

Gostyń ulice:

  • Dolna
  • Elizy Orzeszkowej
  • Gen. Władysława Sikorskiego
  • Hutnika
  • Ks. Franciszka Olejniczaka
  • Leśna
  • Ogrodowa
  • Os. 700 lecia - nr 12, 13, 14
  • Parkowa
  • Plac Karola Marcinkowskiego
  • Pionierska
  • Podleśna
  • Polna
  • Siewna
  • Spokojna
  • Starogostyńska
  • Towarowa
  • Wielkopolska
  • Wiosenna
  • Władysława Stachowskiego
  • Wojska Polskiego

Huby Pijanowskie

Krajewice

Leciejewo

Osowo

Sikorzyn

Stężyca

Szczodrochowo

Ziółkowo

Rejon F

p. Ewa Ziemlińska
starszy pracownik socjalny

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 47

 

Gostyń ulice:
  • Agrestowa
  • Brzoskwiniowa
  • Czereśniowa
  • Droga do Klasztoru
  • Folwarczna
  • Jagodowa
  • Jana Pawła II
  • Jeżynowa
  • Ks. Jana Twardowskiego
  • Kręta
  • Leszczyńska
  • Łącznikowa
  • Łąkowa
  • Malinowa
  • Marii Konopnickiej
  • Młyńska
  • Morelowa
  • Nowe Wrota
  • Orzechowa
  • Os. 700 lecia - nr 6, 7, 8, 9
  • Podzamcze
  • Porzeczkowa
  • Poziomkowa
  • Przy Farze
  • Stanisława Mikołajczyka
  • Strzelecka
  • Torfowa
  • Truskawkowa
  • Wiśniowa
  • Wrocławska
  • Zacisze
  • Zamkowa

 

 

parter, pok. nr 3 i 4
tel. 65 300 22 54 - Świadczenia Rodzinne
tel. 65 300 22 55 - Fundusz Alimentacyjny oraz Dodatki Mieszkaniowe i Energetyczne


kierownik zespołu: Honorata Grzemska - Zastępca Kierownika MGOPS
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 44

 

Do zadań Działu Zabezpieczenia Społecznego należy w szczególności:

  • realizacja zadań zawartych w ustawie o świadczeniach rodzinnych;
  • realizacja zadań zawartych w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;
  • realizacja zadań zawartych w ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
  • realizacja zadań zawartych w ustawie o dodatkach mieszkaniowych;
  • realizacja zadań zawartych w ustawie Prawo energetyczne;
  • realizacja zadań w zawartych w ustawie o systemie oświaty w zakresie pomocy materialnej dla uczniów;
  • ściąganie należności w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  • realizacja zadań zawartych w ustawie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Do zadań Zespołu Świadczeń Społecznych, Stanowisk ds. Funduszu Alimentacyjnego, Stanowiska ds. Dodatków Mieszkaniowych i Energetycznych oraz Pomocy Materialnej dla Uczniów należy w szczególności:

  • prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym przygotowanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie świadczeń przewidzianych w przepisach prawa;
  • przygotowanie dokumentacji do wypłaty świadczeń;
  • sporządzanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań z wykonywanych zadań;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Opis świadczenia:

Dodatek osłonowy ma zapewnić wsparcie finansowe osobom o niskich dochodach, a także uchronić je przed ubóstwem energetycznym.

 

Wysokość świadczenia:

Wysokość dodatku jest uzależniona od źródła ogrzewania.
Bazowe kwoty dodatku:

  • 228,80 zł w skali roku dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
  • 343,20 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 2-3 osobowych,
  • 486,20 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
  • 657,80 zł w skali roku dla gospodarstw domowych co najmniej 6 osobowych.

W przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, pieco-kuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, świadczenie jest podwyższone i dopłata wynosi:

  • 286,00 zł w skali roku dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
  • 429,00 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 2-3 osobowych,
  • 607,75 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
  • 822,25 zł w skali roku dla gospodarstw domowych co najmniej 6 osobowych.

 

Kto może wnioskować o świadczenie:

Jedynym warunkiem do otrzymania dodatku osłonowego jest spełnienie kryterium dochodowego.

 

Kryteria dochodowe:

  • 2100,00 zł - gospodarstwo jednoosobowe
  • 1500,00 zł - gospodarstwo wieloosobowe

W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, dodatek osłonowy przysługuje w wysokości różnicy pomiędzy kwotą dodatku, a kwotą przekroczenia – tzw. zasada „złotówka za złotówkę”.
Jeżeli wysokość dodatku, ustalona według tej zasady będzie niższa niż 20 zł, dodatek ten nie przysługuje.

 

Na jaki okres:

Jednorazowo w roku na okres 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.

 

Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:

Wniosek należy złożyć do 30 kwietnia 2024 rokuMiejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
lub internetowo przez ePUAP, profil zaufany jednak taki wniosek musi być opatrzony podpisem elektronicznym bądź uwierzytelniony profilem zaufanym.

Wniosek złożony po 30 kwietnia 2024 r. pozostawia się bez rozpoznania.  

 

Jak podpisać elektronicznie dokument:

1. Wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany.
2. Kliknij START, następnie wybież opcję do podpisania dokumentu w formacie .pdf i kliknij DALEJ.
3. Kliknij przycisk PODPISZ LUB SPRAWDŹ DOKUMENT
4. Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij WYBIERZ DOKUMENT Z DYSKU albo przeciągnij plik myszką.
5. Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk PODPISZ.
6. Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
7. Kliknij PODPISZ PROFILEM ZAUFANYM i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
8. Gdy dokument zostanie poprawnie podpisany kliknij przycisk POBIERZ z wygenerowanym nowym plikiem PDF, w którym zawarty będzie twój podpis elektroniczny.

Dlaczego musisz podpisać PDFa profilem zaufanym? A nie tylko sam list do Urzędu? Wynika to z uchwały NSA z 6 grudnia 2021 r. (sygn. akt I FPS 2/21). Sędziowie orzekli:
„Zgodnie z art. 57 § 1 w zw. z art. 46 § 1 pkt 4 oraz art. 12b § 1 i art. 46 § 2a i 2b ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, ze zm.), skargę stanowiącą załącznik do formularza pisma ogólnego, podpisanego podpisem zaufanym, przesłanego przez platformę ePUAP, należy uznać za podpisaną jedynie wówczas, gdy została ona odrębnie podpisana podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.”
W przeciwnym razie wniosek uznaje się za niepodpisany.

 

Wymagane dokumenty:

  • wniosek określony w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i środowiska z dnia 16 stycznia 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku osłonowego.
  • zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych wart. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczące każdego członka rodziny;
  • inne dokumenty potwierdzające spełnianie warunków będących przedmiotem wniosku.

 

Termin załatwienia sprawy:

Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do świadczenia kończy się wydaniem informacji.
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku osłonowego na wskazany adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku.

 

Termin wypłaty świadczenia:

Dodatek osłonowy wypłacany jest jednorazowo w terminie do dnia 30 czerwca 2024 r.
 

Podstawa prawna przyznania świadczenia:

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego

Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków

Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska

Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 stycznia 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku osłonowego

 

Dokumenty do pobrania:

Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń

 

 

 

 

Rejony z podanymi pracownikami socjalnymi obsługującymi je

oraz spisem miejscowości i ulic podlegających im.

 

 

Rejon H

p. Agnieszka Domagała
specjalista pracy socjalnej

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 42

 

Wszystkie miejscowości
z terenu Gminy Gostyń 
oraz

Gostyń ulice:

  • Energetyka
  • Gustawa i Edmunda Potworowskich
  • Jana Bzdęgi
  • Jana Kasprowicza
  • Juliusza Kossaka
  • Ks. Jana Twardowskiego
  • Letnia
  • Mieczysława Hejnowicza
  • Mikołaja Reja
  • Młynarska
  • Nowe Wrota
  • Ogrodowa
  • Os. Gawrony
  • Os. Słoneczne
  • Plac Karola Marcinkowskiego
  • Podgórna
  • Poznańska
  • Robotnicza
  • Sądowa
  • Siewna
  • Sportowa
  • Szczepana Kaczmarka
  • Ślusarska
  • Św. Floriana
  • Towarowa
  • Wacława Boratyńskiego
  • Wandy Modlibowskiej
  • Wąska
  • Wichrowa
  • Wielkopolska
  • Willowa
  • Wiosenna
  • Władysława Broniewskiego
  • Władysława Kołomłockiego
  • Wojska Polskiego
  • Wrocławska
  • Zygmunta Psarskiego

 

 

Rejon I

p. Marlena Felicjańska
starszy pracownik socjalny

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 43

 

Gostyń ulice:
  • 1 Maja
  • Adama Konarzewskiego
  • Adama Mickiewicza
  • Aleksandra Fredy
  • Biała
  • Bolesława Chrobrego
  • Bolesława Prusa
  • Bernarda Śliwińskiego
  • Boczna
  • Cukrownicza
  • Dusińska
  • Edmunda Bojanowskiego
  • Elizy Orzeszkowej
  • Emilii Plater
  • Fabryczna
  • Folwarczna
  • Gen. Dezyderego Chłapowskiego
  • Gen. Stanisława Rozwtorowskiego
  • Gen. Stanisława Taczaka
  • Górna
  • Hipolita Niestrawskiego
  • Ireny Stablewskiej
  • Jana Kochanowskiego
  • Jana Matejki
  • Jana Pawła II
  • Jesienna
  • Jesionowa
  • Jędrzeja Moraczewskiego
  • Józefa Zybera
  • Juliusza Słowackiego
  • Kacza
  • Kościelna
  • Leszczyńska
  • Leśna
  • Lipowa
  • Łazienna
  • Łąkowa
  • Mariana Orłonia
  • Mieszka I
  • Na Fosie
  • os.700 lecia
  • Pionierska
  • Piotra Laurentowskiego
  • Podleśna
  • Polna
  • Przemysława II
  • Przy Dworcu
  • Spokojna
  • Stanisława Helsztyńskiego
  • Tarninowa
  • Topolowa
  • Władysława Łokietka
  • Wojciecha Długoraja
  • Zacisze
  • Zachodnia
  • Zielona

Rejon J

p. Katarzyna Siemowska
starszy specjalista pracy socjalnej

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 42

 

Gostyń ulice:
  • 27 stycznia
  • Agrestowa
  • Brzoskwiniowa
  • Czereśniowa
  • Dolna
  • Droga do Klasztoru
  • Europejska
  • Gen. Władysława Sikorskiego
  • Graniczna
  • Henryka Sienkiewicza
  • Hutnika
  • Ireny Stachowskiej
  • Jagodowa
  • Jeżynowa
  • Juliana Tuwima
  • Kolejowa
  • Krańcowa
  • Kręta
  • Krótka
  • Ks. Franciszka Olejniczaka
  • Łącznikowa
  • Malinowa
  • Mariana Węclewicza
  • Marii Konopnickiej
  • Młyńska
  • Morelowa
  • Mostowa
  • Nad Kanią
  • Okrężna
  • Orzechowa
  • Parkowa
  • Podzamcze
  • Porzeczkowa
  • Powstańców Wlkp.
  • Poziomkowa
  • Przy Farze
  • Rynek
  • Rzeczna
  • Stanisława Mikołajczyka
  • Starogostyńska
  • Strzelecka
  • Tkacka
  • Torfowa
  • Truskawkowa
  • Wincentego Dabińskiego
  • Wincentego Witosa
  • Wiosny Ludów
  • Wiśniowa
  • Witolda Gombrowicza
  • Władysława Reymonta
  • Zamkowa

 

 

I piętro, pok. nr 110, 111 i 112
tel. 65 300 22 50 - Kadry i Płace
tel. 65 300 22 52 - Księgowość
 

Główny Księgowy: Izabela Orzechowska
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 51

 

Do zadań Działu Finansowego należy w szczególności:

  • realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie o rachunkowości;
  • realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie o finansach publicznych;
  • realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie kodeks pracy;
  • realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie o pracownikach samorządowych;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Do zadań Zespołu Księgowości i stanowiska do spraw kadr i płac należy w szczególności:

  • prowadzenie ewidencji mającej na celu liczbowe ujęcie w księgach rachunkowych stanów składników majątkowych (aktywa) i źródeł ich pochodzenia (pasywa);
  • dostarczanie niezbędnych w zarządzaniu działalnością statutową jednostki informacji o stanie majątkowym i finansowym oraz o wynikach i ekonomicznych skutkach procesów gospodarczych realizowanych w sferze wewnętrznej i zewnętrznej;
  • weryfikowanie i kompletowanie dokumentów księgowych stwierdzających fakt dokonania operacji oraz rejestracja czynności w księgach rachunkowych w celu sporządzania sprawozdań finansowych, budżetowych, podatkowych i statystycznych oraz różnych możliwych do uzyskania z zasobów ewidencji księgowej informacji na użytek zewnętrzny i wewnętrzny;
  • przestrzeganie polityki finansowej w oparciu o zasady gospodarki finansowej obowiązującej jednostki budżetowe;
  • opracowywanie i nadzór nad realizacją planu finansowego;
  • organizowanie i realizowanie systemu wypłat pracowniczych w obrębie jednostki;
  • regulowanie zatrudnienia i współorganizowanie procesów rekrutacyjnych i naboru;
  • prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy i prowadzeniem akt osobowych pracowników;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Czas pracy ośrodka

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej pracuje w dni robocze w następujących godzinach:

Poniedziałek
7.00 - 15.00
Wtorek
7.00 - 15.00
Środa
7.00 - 15.00
Czwartek
7.00 - 15.00
Piątek
7.00 - 15.00

 

UWAGA!!!

Bezpośrednia obsługa Klientów odbywa się:

w poniedziałki od 7.30 do 15.30

od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 14.30

 

 

Przyjmowanie interesantów

Kierownik Ośrodka, a w razie jego nieobecności zastępca kierownika Ośrodka przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 7.00 do 15.00

Gostyń, ul. Wrocławska 250.

 

 

Numery kont bankowych

Obsługę bankową prowadzi BNP Paribas Bank Polska S.A.

Numery kont bankowych MGOPS dla wpłacających:

Wpłaty z tytułu *:

  • odpłatności za usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
  • odpłatność za pobyt w Domu Pomocy Społecznej,
  • nienależnie pobranych świadczeń

dokonywać należy na rachunek bankowy:  66 1600 1462 1817 8830 1000 0001

 

Wpłaty z tytułu *:

  • należności wyegzekwowanych od dłużników alimentacyjnych z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz zaliczki alimentacyjnej

dokonywać należy na rachunek bankowy:  39 1600 1462 1817 8830 1000 0002

*) dokonując wpłat należy w tytule podać imię i nazwisko, kogo i czego dotyczy wpłata

 

 

Opis świadczenia:

Gmina zabezpiecza schronienie osobom bezdomnym w ośrodkach wsparcia, tj. w schroniskach lub noclegowniach na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawnych.

 

Kto może wnioskować o świadczenie:

Wniosek o skierowanie do schroniska lub noclegowni może złożyć osoba bezdomna, tj. osoba niezamieszkująca w lokalu mieszkalnym w rozumieniu przepisów o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy i niezameldowaną na pobyt stały, w rozumieniu przepisów o ewidencji ludności, a także osoba niezamieszkującą w lokalu mieszkalnym i zameldowana na pobyt stały w lokalu, w którym nie ma możliwości zamieszkania.

Pomoc może być także udzielona z urzędu przez pracownika socjalnego, po wyrażeniu zgody przez osobę bezdomną.

 

Kryteria dochodowe:

Brak kryterium dochodowego.

 

Na jaki okres:

Decyzje wydaje się na czas ustalony przez kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w porozumieniu ze schroniskiem dla osób bezdomnych / noclegownią wynikającym z indywidualnych potrzeb klienta.
Decyzja wydana jest w ciągu 30 dni od złożenia wniosku, poprzedzona zostaje bezpośrednim skierowaniem osoby bezdomnej do schroniska / noclegowni.

 

Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:


Wniosek należy złożyć w ośrodku pomocy społecznej właściwych dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy.

Wniosek można złożyć tradycyjnie (papierowo) w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)

 

Wymagane dokumenty:

  • Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy – do wglądu.
  • Wniosek osoby lub jej przedstawiciela ustawowego bądź innej osoby, za zgodą osoby zainteresowanej lub jej przedstawiciela ustawowego.
  • Dokumenty potwierdzające dochody oraz inne zaświadczenia wykazujące sytuację materialną, bytową i zdrowotną rodziny, w szczególności:
    • zaświadczenie albo oświadczenie o wysokości wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia, zawierające informacje o wysokości potrąconej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
    • oświadczenie o dodatkowych dochodach z pracy dorywczej;
    • decyzja właściwego organu w sprawie renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego lub zasiłku przedemerytalnego, emerytury pomostowej oraz renty socjalnej;
    • orzeczenie komisji do spraw inwalidztwa i zatrudnienia wydanego przed dniem 1 września 1997 r., orzeczenie lekarza orzecznika o niezdolności do pracy, niezdolności do samodzielnej egzystencji, orzeczenie komisji lekarskiej;
    • orzeczenie o niepełnosprawności albo orzeczenie o stopniu niepełnosprawności;
    • zaświadczenie lekarskie potwierdzające przewlekłą chorobę;
    • wyrok sądu lub odcinki przekazów pocztowych w przypadku otrzymywania alimentów;
    • zaświadczenie urzędu gminy albo oświadczenie o powierzchni gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych;
    • dokument określający status cudzoziemca w Rzeczypospolitej Polskiej;
    • oświadczenie o stanie majątkowym.

W toku postępowania administracyjnego Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gostyniu może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
Na potrzeby prowadzonego postępowania MGOPS w Gostyniu potwierdza za zgodność z oryginałem kopię otrzymanych dokumentów. Należy jednak podczas składania wniosku okazać pracownikowi oryginał dokumentu.

 

Termin załatwienia sprawy:

Udzielenie schronienia następuje przez przyznanie tymczasowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych albo schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni.
Konieczne jest zawarcie kontraktu socjalnego z osobą bezdomną w celu wzmocnienia jej aktywności społecznej, wyjścia z bezdomności i uzyskania samodzielności życiowej.

 

Podstawa prawna przyznania świadczenia:

Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 8 kwietnia 2021 r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

Uchwała nr XIII/192/20 Rady Miejskiej w Gostyniu z dnia 17 lutego 2020 r. w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia udzielających schronienia osobom tego pozbawionym, w tym osobom bezdomnym

 

Dokumenty do pobrania:

Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń

 

 

 

Rejony z podanymi asystentami rodziny obsługującymi je oraz spisem miejscowości i ulic podlegających im.

 

Rejon A

p. Dominika Mikołajczyk
młodszy asystent rodziny

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 49

 

Aleksandrowo
Bogusławki
Bronisławki
Brzezie
Czachorowo
Czajkowo
Dusina
Gaj
Gola

Gostyń ulice:

  • ul. 1 Maja
  • os. 700-lecia
  • ul. Adama Konarzewskiego
  • ul. Adama Mickiewicza
  • ul. Agrestowa
  • ul. Aleksandra Fredry
  • ul. 27 Stycznia
  • ul. Bernarda Śliwińskiego
  • ul. Boczna
  • ul. Bolesława Chrobrego
  • ul. Bolesława Prusa
  • ul. Brzoskwiniowa
  • ul. Cukrownicza
  • ul. Czereśniowa
  • ul. Droga do Klasztoru
  • ul. Dusińska
  • ul. Edmunda Bojanowskiego
  • ul. Energetyka
  • ul. Emilii Plater
  • ul. Elizy Orzeszkowej
  • ul. Fabryczna
  • os. Gawrony
  • ul. Gen. Dezyderego Chłapowskiego
  • ul. Gen. Stanisława Taczaka
  • ul. Gen. Stanisława Rostworowskiego
  • ul. Gen. Władysława Sikorskiego
  • ul. Górna
  • ul. Graniczna
  • ul. Gustawa i Edmunda Potworowskich
  • ul. Henryka Sienkiewicza
  • ul. Hipolita Niestrawskiego
  • ul. Hutnika
  • ul. Jagodowa
  • ul. Jana Bzdęgi
  • ul. Jana Kochanowskiego
  • ul. Jana Matejki
  • ul. Jana Pawła II
  • ul. Jesionowa
  • ul. Józefa Zybera
  • ul. Juliana Tuwima
  • ul. Juliusza Kossaka
  • ul. Juliusza Słowackiego
  • ul. Kacza
  • ul. Kolejowa
  • ul. Kościelna
  • ul. Kręta
  • ul. Ks. Franciszka Olejniczaka
  • ul. Ks. Jana Twardowskiego
  • ul. Leszczyńska
  • ul. Łazienna
  • ul. Łącznikowa
  • ul. Łąkowa
  • ul. Marii Konopnickiej
  • ul. Mariana Orłonia
  • ul. Mieczysława Hejnowicza
  • ul. Mieszka I
  • ul. Młynarska
  • ul. Młyńska
  • ul. Morelowa
  • ul. Mostowa
  • ul. Na Fosie
  • ul. Nad Kanią
  • ul. Nowe Wrota
  • ul. Ogrodowa
  • ul. Orzechowa
  • ul. Parkowa
  • ul. Pionierska
  • ul. Piotra Laurentowskiego
  • Plac Karola Marcinkowskiego
  • ul. Podgórna
  • ul. Podleśna
  • ul. Podzamcze
  • ul. Polna
  • ul. Porzeczkowa
  • ul. Powstańców Wielkopolskich
  • ul. Poznańska
  • ul. Poziomkowa
  • ul. Przemysława II
  • ul. Przy Dworcu
  • ul. Przy Farze
  • ul. Robotnicza
  • ul. Rynek
  • ul. Rzeczna
  • ul. Sądowa
  • os. Słoneczne
  • ul. Spokojna
  • ul. Sportowa
  • ul. Stanisława Mikołajczyka
  • ul. Starogostyńska
  • ul. Strzelecka
  • ul. Szczepana Kaczmarka
  • ul. Św. Floriana
  • ul. Tkacka
  • ul. Torfowa
  • ul. Topolowa
  • ul. Truskawkowa
  • ul. Wiśniowa
  • ul. Władysława Łokietka
  • ul. Wacława Boratyńskiego
  • ul. Wandy Modlibowskiej
  • ul. Wąska
  • ul. Wichrowa
  • ul. Wielkopolska
  • ul. Willowa
  • ul. Wincentego Witosa
  • ul. Wincentego Dabińskiego
  • ul. Wiosny Ludów
  • ul. Witolda Gombrowicza
  • ul. Władysława Broniewskiego
  • ul. Władysława Kołomłockiego
  • ul. Władysława Reymonta
  • ul. Wojciecha Długoraja
  • ul. Wojska Polskiego
  • ul. Wrocławska
  • ul. Zacisze
  • ul. Zamkowa
  • ul. Zielona

Huby Pijanowskie
Klony
Krajewice
Kunowo
Malewo
Otówko
Siemowo
Stankowo
Stary Gostyń
Witoldowo
Dalabuszki
Daleszyn
Kosowo
Leciejewo
Markowo
Miranowo
Osowo
Ostrowo
Płaczkowo
Sikorzyn
Stężyca
Szczodrochowo
Tworzymirki
Ziółkowo

 

 

parter, pok. nr 1 oraz I piętro, pok. nr 101
tel. 65 300 22 60, 65 300 22 40

kierownik zespołu: Honorata Grzemska - Zastępca Kierownika MGOPS
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 44

 

Do zadań Zespołu Obsługi Klientów należy w szczególności:

  • kompleksowa obsługa klientów w ramach realizowanych zadań ustawowych;
  • udzielanie informacji o zadaniach Ośrodka, a także innych organów i instytucji, mających wpływ na skierowany wniosek klienta;
  • kierowanie klientów do odpowiednich pracowników lub organów i instytucji;
  • ewidencjonowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.