Ogłoszenia
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gostyniu informuje o możliwości dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928).
- Zarządzenie Nr K.021.10.2025 Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyniu z dnia 8 stycznia 2025 roku w sprawie wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Gostyniu.
Sygnalistą jest osoba fizyczna, która zgłasza lub ujawnia publicznie informacje o naruszeniu prawa uzyskane w kontekście związanym z pracą, w tym:
- pracownik,
- pracownik tymczasowy,
- osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej,
- przedsiębiorca,
- prokurent,
- akcjonariusz lub wspólnik,
- członek organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej,
- osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy,
- stażysta,
- wolontariusz,
- praktykant,
- funkcjonariusz w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i służby Więziennej i ich rodzin,
- żołnierz w rozumieniu art. 2 pkt 39 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny.
Przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego mogą być informacje o naruszeniu prawa dotyczące:
- korupcji,
- zamówień publicznych,
- usług, produktów i rynków finansowych,
- przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami,
- bezpieczeństwa transportu,
- ochrony środowiska,
- ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego,
- bezpieczeństwa żywności i pasz,
- zdrowia i dobrostanu zwierząt,
- zdrowia publicznego,
- ochrony konsumentów,
- ochrony prywatności i danych osobowych,
- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
- interesów finansowych Skarbu Państwa RP, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej,
- rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych,
- konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1-16.
Zgłoszenia wewnętrzne mogą być dokonywane w formie listownej na adres:
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń z dopiskiem „Pełnomocnik ds. zgłoszeń, nie otwierać” (tylko podanie w treści pisma danych osobowych i preferowanej formy kontaktu pozwoli osobie przyjmującej zgłoszenie na kontakt z sygnalistą).
Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:
- dane sygnalisty – imię, nazwisko, adres do kontaktu i preferowaną formę kontaktu,
- dane osób, które dopuściły się naruszenia prawa, tj. imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy,
- opis nieprawidłowości oraz ich daty.
W załącznikach poniżej do pobrania - wzór zgłoszenia wewnętrznego oraz zarządzenie w sprawie wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Karol Jasiak
- Wytworzony przez: Karina Mietlińska (kierownik MGOPS)
- Odsłony: 939
Data wpływu | Numer | Przedmiot wniosku | Wniosek | Komórka prowadząca | Data odpowiedzi | Odpowiedź | Forma odpowiedzi |
22.04.2025 |
K.0139.1.2025 |
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. działań w zakresie aktywizacji osób na rynku pracy |
wniosek | K | 24.04.2025 | odpowiedź | Elektronicznie |
19.12.2023 |
K.0139.5.2023 |
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. osób niepełnosprawnych korzystających ze wsparcia ośrodka pomocy społecznej z terenu powiatu gostyńskiego |
wniosek | K, DPS | 08.01.2024 | odpowiedź | Pisemnie |
28.08.2023 | K.0139.4.2023 | Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. systemów informacji prawnej | wniosek | K |
29.08.2023 |
odpowiedź | Elektronicznie |
20.07.2023 | K.0139.3.2023 |
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. Krajowych Ram Interoperacyjności |
wniosek | K |
25.07.2023 |
odpowiedź | Elektronicznie |
13.03.2023 |
K.0139.2.2023 |
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej |
wniosek | K, DPS | 14.03.2023 | odpowiedź | Elektronicznie |
23.01.2023 | K.0139.1.2023 |
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej |
wniosek | K, DZS | 24.01.2023 | odpowiedź | Elektronicznie |
09.11.2022 | K.0139.1.2022 | Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem i przepływem danych osobowych (weryfikacja prawidłowego wyznaczania IDO) |
wniosek | K | 18.11.2022 | odpowiedź | Elektronicznie |
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Karol Marciniak
- Wytworzony przez: Karina Mietlińska (Kierownik)
- Odsłony: 23852
Gdzie można złożyć wniosek
- osobiście do Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
- listownie na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń
- na skrzynkę ePUAP
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- za pomocą faxu – 65 572 39 11
Termin załatwienia sprawy
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie 14 dni podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Opłaty
Bezpłatnie, z wyjątkiem sytuacji, gdy udostępnienie informacji publicznej, skutkować będzie poniesieniem przez Ośrodek dodatkowych kosztów, związanych z koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, pracownik może wysłać w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku pismo do wnioskodawcy z informacją o wysokości opłaty oraz sposobie jej wniesienia.
Tryb odwoławczy
Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji przez organ władzy publicznej następują w drodze decyzji.
W przypadku decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej lub decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji odwołanie składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Dodatkowe informacje
- Informacje publiczne będące w posiadaniu Ośrodka i niezamieszczone w BIP Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyniu udostępniane są każdemu, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego.
- Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku. Jeżeli informacja nie może być udostępniona niezwłocznie, obowiązuje wniosek.
- Wnioskodawca może złożyć wniosek bez korzystania z przygotowanego druku, pod warunkiem, że zawiera on niezbędne elementy umożliwiające udzielenie i przekazanie odpowiedzi.
Dokumenty do pobrania
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Karol Marciniak
- Wytworzony przez: Karol Jasiak (Kierownik)
- Odsłony: 54922
Podstawy prawne
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1)
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. 2018, poz. 1000 ze zm.)
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Gostyniu jest Miejsko – Gminny Ośrodku Pomocy Społecznej z siedzibą w Gostyniu przy ul. Wrocławskiej 250, 63-800 Gostyń
Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Inspektorem Ochrony Danych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Gostyniu jest Pani Monika Leśniarek. Z Inspektorem można kontaktować się za pomocą poczty elektronicznej – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., telefonicznie pod numerem 65 300 22 57, fax 65 572 39 11, pisemnie lub osobiście w godzinach pracy Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Przetwarzanie danych osobowych
Przetwarzanie danych osobowych oznacza jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
Przesłanki przetwarzania danych osobowych
Na przetwarzanie danych osobowych pozwalają:
- zgoda osoby
- wykonanie lub zawarcie umowy,
- prawny obowiązek,
- żywotne interesy,
- zadanie publiczne, władza publiczna,
- prawnie uzasadniony interes administratora lub strony trzeciej.
Klauzule informacyjne:
Klauzula informacyjna - pracownicy
Klauzula informacyjna - kandydaci do pracy
Klauzula informacyjna - osoby ubiegające się o świadczenia z ZFŚS
Klauzula informacyjna - stażyści
Klauzula informacyjna - praktykanci
Klauzula informacyjna - wolontariusze
Klauzula informacyjna - osoby realizujące prace społecznie użyteczne
Klauzula informacyjna - osoby wykonujące czynności w ramach umów cywilnoprawnych
Klauzula informacyjna - kontrahenci, osoby ich reprezentujące oraz wskazane do kontaktu
Klauzula informacyjna - uczestnicy postępowań o zamówienia publiczne
Klauzula informacyjna - nadawcy i odbiorcy korespondencji
Klauzula informacyjna - osoby składające skargi i wnioski
Klauzula informacyjna - osoby składające petycje
Klauzula informacyjna - osoby składające wnioski o udostępnienie informacji publicznej
Klauzula informacyjna - osoby, do których zastosowanie mają Standardy Ochrony Małoletnich
Klauzula informacyjna - pomoc społeczna
Klauzula informacyjna - wspieranie rodziny i piecza zastępcza
Klauzula informacyjna - przemoc domowa
Klauzula informacyjna - pomoc materialna dla uczniów
Klauzula informacyjna - dodatki mieszkaniowe
Klauzula informacyjna - dodatki energetyczne
Klauzula informacyjna - dodatek gazowy (refundacja podatku VAT)
Klauzula informacyjna - bon energetyczny
Klauzula informacyjna - świadczenia rodzinne
Klauzula informacyjna - świadczenia wychowawcze
Klauzula informacyjna - świadczenia "Za życiem"
Klauzula informacyjna - zasiłek dla opiekuna
Klauzula informacyjna - świadczenia alimentacyjne
Klauzula informacyjna - dłużnicy alimentacyjni
Klauzula informacyjna - wydawanie zaświadczeń w ramach programu "Czyste powietrze"
Klauzula informacyjna - monitoring wizyjny
Klauzula informacyjna - osoby odwiedzające stronę internetową i Biuletyn Informacji Publicznej
Klauzula informacyjna - Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”
Klauzula informacyjna - Program „Opieka wytchnieniowa”
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Karol Marciniak
- Wytworzony przez: Karol Jasiak (Kierownik)
- Odsłony: 2606361
Karina Mietlińska - kierownik MGOPS
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 45
Honorata Grzemska - z-ca kierownika MGOPS
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 44
Izabela Orzechowska - główny księgowy
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 51
Dorota Frost
koordynator Działu Pomocy Społecznej
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 58
Adam Nowak
koordynator Zespołu Wsparcia Rodziny
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 49
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Karol Marciniak
- Wytworzony przez: Karol Jasiak (Kierownik)
- Odsłony: 114027
Podkategorie
Informacje o ośrodku Liczba artykułów: 1
Statut i regulaminy Liczba artykułów: 3
Na tej stronie znajdą Państwo Statut Naszego Ośrodka oraz przepisy wewnętrzne regulujące różne aspekty działania Naszej Instytucji.
Kontrola zarządcza Liczba artykułów: 3
Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie zgodności działalności jednostki z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów, przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania, efektywności i skuteczności przepływu informacji oraz zarządzania ryzykiem.
Dostępność Liczba artykułów: 3
Sprawozdania Liczba artykułów: 4
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej realizuje zadania własne i zlecone gminie związane bezpośrednio i pośrednio z pomocą społeczną zapisane w ustawie o pomocy społecznej i aktach wykonawczych do ustawy.
Sprawozdania finansowe Liczba artykułów: 6
Sprawozdania finansowe MGOPS, w tym sprawozdania finansowe z realizacji projektów finansowanych ze źródeł publicznych.
Dokumenty Liczba artykułów: 1
Protokoły z kontroli Liczba artykułów: 3
Ta część Biuletynu przeznaczona jest na publikację dokumentacji przebiegu i efektów kontroli, wystąpień pokontrolnych oraz stanowisk, wniosków i opinii podmiotów je przeprowadzających.
Pomoc BIP Liczba artykułów: 8
Na tej stronie znajdą Państwo odnośniki do informacji, które mogą pomóc w korzystaniu z Biuletynu Informacji Publicznej Naszej Instytucji.